divendres, 16 de desembre del 2011

Valoració global del meu projecte

Bé, ara sí que veig que aquest primer període de pràctiques arriba al seu final i si n'he de fer una valoració general, diria el següent.
Em vaig plantejar dedicar el meu projecte a aquest tema perquè penso que el consum d'alcohol (juntament amb el tabac) és molt freqüent entre els adolescents i, per desgràcia, cada vegada més temprà. Tot i així, sabia que no seria fàcil, ja que no només seria un projecte de prevenció, sinó que, tal i com constaten els diferents estudis amb els que hem vaig basar per fer la recollida de les dades prèvies, un alt percentatge dels "meus" destinataris ja són consumidors d'alcohol. Per aquest motiu, la meva funció no només havia de ser preventiva, sinó també informativa dels efectes i conseqüències greus que poden arribar a generar les begudes alcohòliques.
Per això, com haureu pogut observar amb les activitats que he portat a terme, he treballat molt la reflexió i l'exposició de casos reals per tal de fomentar el canvi d'actitud envers el consum.
Ja és ben dit, que la prohibició no és el millor mitjà per evitar les conductes incorrectes, per això la meva actuació envers els nois consumidors ha estat empàtica i al mateix temps, he procurat oferir-los informació dels riscos als que es veuren exposats quan consumeixen, així com plantejar-los diferents alternatives al consum.
En definitiva, valoro aquesta experiència com a molt enriquidora per mi, ja que considero que he après moltíssim i sobretot, m'ha fet veure la importància que tots els pares, mares, educadors/es, mestres... treballem perquè les noves generacions prenguin consciència d'adoptar una hàbits saludables i que s'hi ha de continuar treballant perquè encara queda molta feina per fer.
Per acabar, voldria agrair la col·laboració de les entitats que han fet possible la meva intervenció i, en especial, l'ajuda i acompanyament que m'ha ofert en tot moment la meva tutora Cristina, ja que sense la seva guia i seguiment, els resultats i, segurament aquesta valoració, no serien els mateixos.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada